Ordonanta 15/2021 privind  reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru ajustarea preturilor contractelor de achizitie publica

Forma sintetica la data 12.09.2022

Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte Sintetice. SintAct® si tehnologia Acte Sintetice sunt marci inregistrate ale Wolters Kluwer

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 195/2021 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. 1

(1)Pentru obiectivele/proiectele de investitii, lucrarile de intretinere si reparatii curente finantate, integral sau partial, din fondurile publice prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si, respectiv, la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, pretul contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiuni de lucrari definite la art. 3 alin. (1) lit. m) din Legea achizitiilor publice nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 3 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 5 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 3 pct. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, se ajusteaza, in conditiile prezentei ordonante, prin actualizarea preturilor aferente materialelor, prin aplicarea unui coeficient de ajustare, pentru a tine seama de orice crestere sau diminuare a costului materialelor pe baza caruia s-a fundamentat pretul contractelor.

(11)Ajustarea prevazuta la alin. (1) se aplica si contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari finantate, integral sau partial, din fondurile proprii ale autoritatilor/entitatilor contractante prevazute la art. 4 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 9 lit. b) si c) si art. 10 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(12)Ajustarea prevazuta la alin. (1) se aplica si acordurilor-cadru definite la art. 3 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, care au ca obiect atribuirea contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale de lucrari finantate, integral sau partial, din fondurile prevazute la alin. (1) sau la alin. (11), dupa caz.

(2)Ajustarea prevazuta la alin. (1) si (11) se aplica urmatoarelor contracte de achizitie publica/contracte sectoriale/contracte de concesiune/acorduri-cadru de lucrari aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante:

a)incheiate inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a Legii nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, definite potrivit legislatiei achizitiilor publice in vigoare la data incheierii;

b)incheiate dupa data intrarii in vigoare a Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a Legii nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de durata de executie a acestora si in cuprinsul carora nu au fost prevazute clauze de revizuire cu privire la pret, potrivit prevederilor art. 221 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit prevederilor art. 236 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv potrivit prevederilor art. 101 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

c)incheiate in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de durata de executie a acestora si in cuprinsul carora si al documentatiilor de atribuire initiale nu au fost prevazute clauze de revizuire cu privire la pret.

(3)Coeficientul de ajustare prevazut la alin. (1) nu se aplica proiectelor finantate din fonduri europene pentru care ajustarile de pret se realizeaza potrivit prevederilor art. 12 alin. (22) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 2

(1)Ajustarea prevazuta la art. 1 alin. (1), (11) si (12) se realizeaza la fiecare solicitare de plata, pe intreaga perioada de derulare a contractului, exclusiv pentru pretul materialelor si pentru restul ramas de executat la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, pana la finalizarea si receptionarea lucrarilor aferente obiectivelor/proiectelor de investitii, potrivit prevederilor legale in vigoare la data efectuarii receptiei, pe baza situatiilor de lucrari insusite de executant, diriginte de santier si autoritatea/entitatea contractanta, ca urmare a unei solicitari justificate din partea contractantului.

(2)Contractantii justifica solicitarea de ajustare a valorii aferente cheltuielilor cu materialele prin aplicarea indicilor de cost in constructii pentru costul materialelor, denumiti in continuare ICCM, diseminati de catre Institutul National de Statistica si publicati lunar in Buletinul Statistic de Preturi in tabelul 15 „Indicii de cost in constructii pe categorii de obiecte si pe elemente de structura”.

(3)Pentru determinarea valorii aferente cheltuielilor cu materiale din solicitarea de plata se utilizeaza ponderile materialelor de constructii, exprimate procentual, stabilite in functie de categoriile principale de lucrari de constructii si de tipurile de obiecte de constructii prevazute in Buletinul Statistic de Preturi, prin raportare la obiectul contractului de achizitie publica de lucrari, astfel:

a)cladiri rezidentiale noi – 47,31%;

b)cladiri nerezidentiale noi – 45,82%;

c)constructii ingineresti noi – 47,21%;

d)cladiri rezidentiale lucrari de reparatii capitale – 37,76%;

e)cladiri nerezidentiale lucrari de reparatii capitale – 42,42%;

f)constructii ingineresti lucrari de reparatii capitale – 33,89%;

g)cladiri rezidentiale lucrari de intretinere si reparatii curente – 42,82%;

h)cladiri nerezidentiale lucrari de intretinere si reparatii curente – 46,95%;

i)constructii ingineresti lucrari de intretinere si reparatii curente – 46,82%.

(4)Institutul National de Statistica, in conformitate cu reglementarile legale in domeniu, determina si disemineaza prin publicatii statistice oficiale, inclusiv prin publicarea pe site-ul institutiei, potrivit frecventei de revizuire stabilite prin reglementarile specifice nationale si europene in domeniu, noi ponderi ale materialelor de constructii.

(5)In cazul obiectivelor/proiectelor de investitii alcatuite din mai multe obiecte de investitii, definite la art. 2 lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, valoarea aferenta cheltuielilor cu materiale din solicitarea de plata se determina pentru fiecare obiect de investitii in parte, potrivit alin. (3), de catre contractant.

(6)In vederea ajustarii valorii solicitarii de plata potrivit alin. (1) se utilizeaza urmatoarea formula:

Va = C x Vo,

unde:

„Va” reprezinta valoarea ajustata a solicitarii de plata, „C” reprezinta coeficientul de ajustare, iar „Vo” reprezinta valoarea solicitarii de plata conform preturilor prevazute in oferta care a stat la baza incheierii contractului.

(7)Coeficientul de ajustare prevazut la alin. (6) se calculeaza utilizand urmatoarea formula:

C = (ICCM) n/(ICCMian.2021) x P + (1 – P),

unde:

„P” reprezinta ponderea determinata in raport cu obiectul contractului, potrivit alin. (3), „ICCMn” reprezinta indicele de cost in constructii pentru costul materialelor aferent lunii anterioare solicitarii de plata pentru care exista valori ale acestuia diseminate oficial, iar „ICCMian.2021” reprezinta indicele de cost in constructii pentru costul materialelor aferent lunii ianuarie 2021. Pentru contractele de achizitie publica/sectoriale/de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari incheiate incepand cu data de 1 februarie 2021, „ICCMian.2021” se asimileaza indicelui de cost in constructii pentru costul materialelor aferent lunii incheierii contractului.

 

(71)In cazul notelor de comanda suplimentara, luna de baza pentru ajustarea costului materialelor este luna incheierii contractului pentru cantitatile suplimentare care au echivalent in oferta initiala, respectiv luna incheierii actului aditional pentru cantitatile suplimentare care nu au echivalent in oferta initiala.

(8)Pentru ajustarea pretului contractelor de achizitie publica/sectoriala de lucrari aferente proiectelor finantate din fonduri europene, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, se utilizeaza formula polinomiala prevazuta la subclauza 48.4 din anexa nr. 1 „Conditii generale si specifice si acordul contractual pentru contractele de executie de lucrari” la Hotararea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea conditiilor generale si specifice pentru anumite categorii de contracte de achizitie aferente obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice, cu exceptia contractelor incheiate in conformitate cu anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 146/2011 privind aprobarea conditiilor contractuale speciale ale contractelor pentru echipamente si constructii, inclusiv proiectare, si ale contractelor pentru constructii cladiri si lucrari ingineresti proiectate de catre beneficiar ale Federatiei Internationale a Inginerilor Consultanti in Domeniul Constructiilor (FIDIC), pentru obiective de investitii din domeniul infrastructurii rutiere de transport de interes national, finantate din fonduri publice, cu modificarile ulterioare.

(9)Modificarile contractelor de achizitii publice/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari rezultate ca urmare a aplicarii prezentei ordonante se incadreaza in situatia prevazuta la art. 221 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 240 alin. (2) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 106 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(10)In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, contractantii pot transmite autoritatilor/entitatilor contractante o adresa prin care solicita ajustarea valorii aferente cheltuielilor cu materialele pentru restul ramas de executat, existent la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, pentru toate contractele de achizitie publica/sectoriale de lucrari in care sunt parte, prin utilizarea formulei si a celorlalte prevederi din prezenta ordonanta, si incheierea actelor aditionale la contracte in termenul si cu continutul prevazut la alin. (12).

(11)Autoritatile/Entitatile contractante care au inregistrat solicitarile prevazute la alin. (10), in termenul mentionat in cuprinsul acestuia, sunt obligate sa initieze demersurile legale in vederea ajustarii pretului contractelor de achizitie publica/sectoriale de lucrari, prin incheierea de acte aditionale la acestea.

(12)Actele aditionale prevazute la alin. (11) se incheie in termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (10) si prevad, in mod obligatoriu, restul ramas de executat la data incheierii actului aditional, determinat cantitativ si valoric, stabilit pe baza centralizatorului aprobat de autoritatea/entitatea contractanta, cuprinzand situatiile de lucrari realizate pana la momentul incheierii actului aditional, insusite de executant si de dirigintele de santier, ponderea aferenta cheltuielilor cu materiale, determinata in functie de tipul constructiilor si al lucrarilor generale de constructii care constituie obiectul contractului potrivit prevederilor art. 2 alin. (3), formula prevazuta la alin. (6), care va fi utilizata pentru ajustarea pretului aferent restului ramas de executat, coeficientul prevazut la alin. (7), care se utilizeaza in cadrul formulei.

(13)Netransmiterea de catre contractanti a adresei prin care solicita ajustarea valorii aferente cheltuielilor cu materiale pentru restul ramas de executat in termenul prevazut la alin. (10) atrage decaderea acestora din dreptul de a beneficia de aplicarea prevederilor prezentei ordonante.

(14)Determinarea pretului final al contractului se realizeaza dupa depunerea ultimei solicitari de plata, in baza situatiei centralizatoare ce va cuprinde totalitatea cheltuielilor efectuate in baza contractului, inclusiv in baza actelor aditionale la acesta, insusita de executant, diriginte de santier si aprobata de autoritatea/entitatea contractanta, prin incheierea unui act aditional la contract. Pretul final al contractului de achizitie publica/contractului sectorial/contractului de concesiune/acordului-cadru de lucrari trebuie sa se incadreze in valoarea indicatorilor tehnico-economici initiali/actualizati, dupa caz, aferenti obiectivului/proiectului de investitii care face obiectul contractului, aprobati potrivit legii.

Art. 3

(1)Se aproba suportarea de la bugetul de stat, prin bugetele ordonatorilor principali de credite care deruleaza programe nationale de investitii, a sumelor suplimentare necesare pentru ajustarea pretului contractelor de achizitie publica/sectoriala de lucrari, ca urmare a incheierii actelor aditionale prevazute la art. 2 alin. (12), exclusiv pentru cele aferente cheltuielilor eligibile de la bugetul de stat prin programe, potrivit reglementarilor legale speciale aferente fiecarui program national in parte, pentru obiectivele/proiectele de investitii finantate prin programe nationale pe baza de contracte de finantare, incheiate potrivit prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(11)Se aproba suportarea de la bugetul de stat, prin bugetele ordonatorilor principali de credite care gestioneaza programe cu finantare europeana si alte programe cu finantare nerambursabila, dupa caz, a sumelor suplimentare necesare pentru ajustarea pretului contractelor de achizitie publica/sectoriala/de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari, ca urmare a incheierii actelor aditionale prevazute la art. 2 alin. (12), exclusiv pentru cele aferente cheltuielilor nerambursabile prin programe, potrivit reglementarilor legale speciale aferente fiecarui program in parte.

(12)Sumele suplimentare necesare pentru ajustarea pretului contractelor de achizitie publica/sectoriala/de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari din cadrul proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile se suporta din bugetul proiectului de la capitolul diverse si neprevazute sau economii de atribuire conform instructiunilor prevazute la art. 5.

(13)Sumele ramase de plata dupa epuizarea sumelor prevazute la alin. (12) se asigura de la bugetul de stat, prin bugetele ministerelor de resort care gestioneaza programe cu finantare europeana si alte programe cu finantare nerambursabila.

(2)Creditele de angajament si creditele bugetare necesare pentru modificarea contractelor de finantare prevazute la alin. (1) si (12) se aloca in bugetele ordonatorilor principali de credite cu ocazia elaborarii proiectelor legilor bugetare anuale si ale bugetelor, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 30 alin. (2) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata.

(3)In vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante, beneficiarii programelor nationale depun, in termen de 15 zile de la expirarea termenului prevazut la art. 2 alin. (12), o solicitare cuprinzand necesarul de sume estimate pentru ajustarea pretului contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale de lucrari potrivit prevederilor prezentei ordonante, esalonat pe ani, pana la finalizarea obiectivului/proiectului de investitii, care trebuie sa fie in concordanta cu graficul de finantare, pe surse si ani, corelat cu graficul de executie aferent acestuia, potrivit prevederilor Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, intocmita in conformitate cu reglementarile legale specifice fiecarui program national, insotita de urmatoarele documente:

a)actul aditional prevazut la art. 2 alin. (12), in copie certificata pentru conformitatea cu originalul;

b)o nota justificativa din care sa rezulte valoarea lucrarilor executate si valoarea estimata a lucrarilor aferente restului ramas de executat.

(4)In termen de 45 de zile de la de la expirarea termenului prevazut la alin. (3), cu conditia alocarii creditelor de angajament si a creditelor bugetare in bugetele ordonatorilor principali de credite, potrivit prevederilor alin. (2), se incheie acte aditionale la contractele de finantare intre ordonatorii principali de credite care gestioneaza programele nationale si beneficiari. In situatia in care nu se aloca credite de angajament si credite bugetare in bugetele ordonatorilor principali de credite pana la expirarea termenului prevazut la alin. (3), termenul de 45 de zile curge de la data alocarii creditelor de angajament si creditelor bugetare potrivit alin. (2).

(5)In cazul in care in fisele programelor nationale, anexa la bugetele ordonatorilor principali de credite care le gestioneaza, exista creditele de angajament disponibile, actele aditionale prevazute la alin. (4) se incheie in termen de 45 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (3), in limita creditelor de angajament aprobate.

(6)In situatia in care beneficiarii nu depun solicitarea de transfer, insotita de documentele prevazute la alin. (3), in termenul prevazut, sumele necesare pentru ajustarea pretului contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari se suporta de catre beneficiari.

(7)In termen de 10 zile de la incheierea actelor aditionale prevazute la art. 2 alin. (14), beneficiarii programelor nationale transmit ordonatorilor principali de credite care gestioneaza programele o copie certificata pentru conformitate a acestora, insotita de o adresa prin care se specifica necesarul de sume suplimentare fata de cele solicitate potrivit alin. (3), dupa caz, in vederea incheierii actelor aditionale la contractele de finantare prin care se vor aloca sumele solicitate, in limita creditelor de angajament aprobate.

(8)Solicitarile prevazute la alin. (3) si (7) pot fi emise si depuse in format electronic, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice.

(9)Se aproba suportarea de la bugetul de stat, prin bugetele ministerelor de resort care gestioneaza programe cu finantare europeana si alte programe cu finantare nerambursabila, a creantelor bugetare rezultate din corectiile financiare si sumele de recuperat rezultate in urma stabilirii eventualelor corectii pentru neregulile constatate in aplicarea prezentei ordonante de catre beneficiarii de fonduri europene, institutii publice centrale si locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si operatori regionali, astfel cum sunt definiti la art. 2 lit. h) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4

(1)Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (9) si (10) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada de derulare a programelor nationale pe care le gestioneaza, determinata potrivit reglementarilor legale care le instituie si/sau pe parcursul derularii contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari, care intra sub incidenta prevederilor prezentei ordonante, se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa efectueze virari de credite bugetare intre capitole bugetare si intre programe, peste limitele prevazute, pe tot parcursul fiecarui an, pana la finalizarea si receptionarea lucrarilor, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate, in vederea finantarii cheltuielilor rezultate ca urmare a ajustarii preturilor contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari potrivit art. 2.

(2)Prin derogare de la prevederile art. 49 alin. (7) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pe parcursul derularii contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari prevazute la art. 1 alin. (2), autoritatile deliberative ale administratiei publice locale au dreptul sa efectueze virari de credite bugetare intre capitole bugetare si intre programe, peste limitele prevazute, pe tot parcursul fiecarui an, pana la finalizarea si receptionarea lucrarilor, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate, in vederea finantarii cheltuielilor rezultate ca urmare a ajustarii preturilor contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari potrivit art. 2.

Art. 5

In termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, autoritatile de management responsabile pentru managementul si implementarea asistentei financiare nerambursabile acordate de Uniunea Europeana vor proceda, dupa caz, la elaborarea reglementarilor pentru punerea in aplicare a prezentei ordonante, conform regulilor specifice programelor cu finantare externa nerambursabila.

Art. 6

Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, autoritatile/entitatile contractante sunt obligate sa introduca clauze de ajustare a pretului in toate documentatiile de atribuire initiate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, ce au ca obiect contracte de achizitie publica/contracte sectoriale de lucrari care se deruleaza pe o perioada ce depaseste 6 luni.

Art. 7

(1)Prevederile prezentei ordonante se aplica si contractelor de achizitie publica/sectoriala/de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari pentru care procedurile de atribuire sunt in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, indiferent de stadiul derularii procedurii de atribuire.

(2)Dupa finalizarea procedurilor prevazute la alin. (1), contractele de achizitie publica/sectoriala/de concesiune/acordurile-cadru de lucrari care se vor incheia vor include, in mod obligatoriu, clauza de ajustare a pretului stabilita potrivit prevederilor prezentei ordonante.

(3)Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (2) lit. b) si c), prevederile prezentei ordonante se aplica si contractelor de achizitie publica/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru de lucrari aflate in derulare, indiferent de durata de executie a acestora, in cuprinsul carora si al documentatiilor de atribuire initiale au fost prevazute clauze de revizuire a pretului, dar pentru care este prevazuta in contracte aplicarea dupa trecerea unei anumite perioade de la data incheierii acestora si/sau indeplinirea anumitor conditii pentru aplicarea acestora, dupa caz, pe perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentei ordonante si data la care se implineste termenul incepand cu care se aplica clauza de revizuire si/sau intervine implinirea conditiilor, dupa caz, exclusiv pentru restul ramas de executat la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

(4)In vederea eliminarii dublei suplimentari cu sume, ca urmare a aplicarii prevederilor alin. (3), in situatia in care clauzele de revizuire din contracte privesc si sumele achitate anterior aplicarii acestora, ajustarea pretului contractului de achizitie publica/sectoriala/de concesiune/acordului-cadru de lucrari prin aplicarea clauzei de revizuire din contract se face cu luarea in considerare a sumelor suplimentare achitate ca urmare a aplicarii alin. (3), partile contractante procedand la regularizarea sumelor suplimentare determinate ca urmare a aplicarii prevederilor prezentei ordonante cu sumele suplimentare rezultate ca urmare a aplicarii clauzei de revizuire din contract.

Art. 8

In situatia in care, la data initierii procedurilor de atribuire prevazute la art. 6, respectiv la data finalizarii procedurii de atribuire prevazute la art. 7 alin. (1), sunt determinate si diseminate prin publicatii statistice oficiale, inclusiv prin publicarea pe site-ul Institutului National de Statistica, ponderi noi ale materialelor de constructii, potrivit art. 2 alin. (4), se aplica noile ponderi pentru determinarea valorii aferente cheltuielilor cu materiale in pretul contractelor ce vor fi utilizate in calculul coeficientului potrivit art. 2 alin. (7).

Art. 9

Prevederile prezentei ordonante se aplica exclusiv materialelor de constructii, ajustarea pretului nu se aplica altor cheltuieli directe, cheltuielilor indirecte si profitului.

 

-****-

PRIM-MINISTRU

FLORIN-VASILE CITU

Contrasemneaza:

Viceprim-ministru,

Kelemen Hunor

Ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei,

Cseke Attila Zoltan

Ministrul transporturilor si infrastructurii,

Catalin Drula

Ministrul investitiilor si proiectelor europene,

Cristian Ghinea

Ministrul finantelor,

Dan Vilceanu

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 833 din data de 31 august 2021

 

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers