Ordinul presedintelui A.N.A.P. nr. 1170/2021

Ordinul nr. 1170/2021 privind aprobarea formularelor standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare aferente procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii

Forma sintetica la data 07.09.2021

Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte Sintetice. SintAct® si tehnologia Acte Sintetice sunt marci inregistrate ale Wolters Kluwer.

Avand in vedere:

– prevederile art. 216 din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

– prevederile art. 230 din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare;

– prevederile art. 12 alin. (1) si ale art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/2017 privind functia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, aprobata prin Legea nr. 186/2018, cu modificarile si completarile ulterioare;

– prevederile art. 4 si ale art. 173 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 394/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

– prevederile art. 4 si ale art. 171 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 395/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

– prevederile art. 3 alin. (3) lit. a) si i) din Hotararea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

– necesitatea simplificarii si a standardizarii formularelor utilizate in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica/sectoriale, a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, in vederea fluidizarii procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica/sectoriale, in scopul asigurarii unor practici unitare in randul autoritatilor/entitatilor contractante,

in temeiul art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, aprobata prin Legea nr. 244/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice emite prezentul ordin.

Art. 1

(1)Se aproba formularele standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare, formularul raportului intermediar al etapei privind selectia candidatilor, precum si formularul raportului procedurii, aferente procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica/sectoriala si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii pe care autoritatile/entitatile contractante le utilizeaza la finalizarea fazelor procesului de evaluare a ofertelor/candidaturilor, dupa cum urmeaza:

a)Proces-verbal privind evaluarea garantiei de participare, a informatiilor din DUAE si a documentelor care il insotesc, prevazut in anexa nr. 1;

b)Raport intermediar al etapei privind selectia candidatilor, prevazut in anexa nr. 2;

c)Proces-verbal privind evaluarea conformitatii propunerilor tehnice cu prevederile caietului de sarcini si, dupa caz, cu factorii de evaluare, prevazut in anexa nr. 3;

d)Proces-verbal privind evaluarea propunerilor financiare, inclusiv verificarea conformitatii acestora cu propunerile tehnice, prevazut in anexa nr. 4;

e)Raportul procedurii, prevazut in anexa nr. 5;

f)Proces-verbal privind evaluarea documentelor-suport depuse de candidati/ofertanti pentru demonstrarea informatiilor din DUAE, prevazut in anexa nr. 6.

(2)Formularele standard prevazute la alin. (1) lit. a)-f) prezinta concluziile aferente fiecarei faze a procesului de evaluare a candidaturilor/ofertelor si atribuire a contractului, respectiv argumentele in fapt si in drept pentru care au fost stabilite candidaturile/ofertele declarate admise/respinse, avand anexate, dupa caz, toate inscrisurile intocmite cu ocazia evaluarii aspectelor ce fac obiectul respectivelor faze.

Art. 2

(1)La finalul fiecarei faze a procesului de evaluare, autoritatile/entitatile contractante completeaza formularul standard de proces-verbal corespunzator, respectiv raportul procedurii, prevazut in anexele la prezentul ordin, si introduc in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) rezultatul fazei de evaluare in cauza.

(2)Inainte de intocmirea raportului intermediar privind selectia candidatilor si a raportului procedurii, comisa de evaluare intocmeste procesul-verbal de analiza a documentelor care probeaza informatiile din DUAE, prevazut in anexa nr. 6, consemneaza analiza documentelor care demonstreaza indeplinirea criteriilor de calificare/selectie prezentate de catre candidatii selectati conform regulilor prevazute in documentatia de atribuire in cadrul procedurilor care prevad etapa de preselectie, respectiv de catre ofertantul/ofertantii declarat/declarati castigatori in urma aplicarii criteriului de atribuire.

Art. 3

(1)Formularele standard prevazute la art. 1 alin. (1) se aplica doar pentru procedurile de atribuire a caror data-limita stabilita pentru depunerea ofertelor/candidaturilor este stabilita dupa data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

(2)Niciun document emis de alte organisme/autoritati, cu exceptia Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, prin care se impune respectarea de catre autoritatile/entitatile contractante a altor formulare/reguli privind derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica/sectoriala, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, nu produce efecte juridice.

Art. 4

Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul ordin si se folosesc de catre autoritatile/entitatile contractante in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica/sectoriala, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii.

Art. 5

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1.581/2018 privind aprobarea formularelor standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare aferente procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885 din 22 octombrie 2018, se abroga.

Art. 6

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

-****-

Presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice,

Liviu Bostan

ANEXA nr. 1:PROCES-VERBAL privind evaluarea garantiei de participare, a informatiilor din DUAE* si a documentelor care il insotesc

_______

* DUAE – Documentul unic de achizitii european.

Incheiat astazi, [introduceti data intocmirii procesului-verbal], cu ocazia stabilirii rezultatului fazei de evaluare a garantiei de participare, a informatiilor din DUAE si a documentelor care il insotesc

Anunt de participare/Anunt simplificat/Invitatie de participare [CN…./SCN……]

Procedura de atribuire:

Contract de achizitie publica/Acord-cadru de: [introduceti denumirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru]

Valoarea estimata a achizitiei: [introduceti valoarea estimata a achizitiei; daca procedura de atribuire este divizata pe loturi se introduce valoarea estimata pentru fiecare lot]

Comisia de evaluare numita prin Decizia/Ordinul/Dispozitia nr. [introduceti numarul deciziei de numire a comisiei de evaluare] din [introduceti data] si compusa din:

Nr. Numele si prenumele Rolul in cadrul comisiei de evaluare
1. …………… [introduceti numele si prenumele] Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz]
2. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru
3. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru

a realizat verificarea garantiei de participare, a informatiilor din DUAE si din documentele ce il insotesc.1

_______

1Se verifica inclusiv, daca este cazul, acordul de asociere/subcontractare si angajamentul tertului sustinator, dupa caz.

Procesul de verificare s-a realizat cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei/ordinului/dispozitiei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data] si toate inregistrarile se bazeaza pe dovezile reflectate in raportul expertilor cooptati si rezumate in notele incluse in procesul-verbal al sedintei de verificare a garantiei de participare, a informatiilor din DUAE, precum si a documentelor care insotesc DUAE [in cazul in care la sedinta/sedintele de verificare nu participa experti cooptati, aceste informatii se elimina].

Ca raspuns la anuntul de participare/simplificat/invitatie de participare[selectati dupa caz] nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii], urmatorii ofertanti au depus oferta semnata cu semnatura electronica, bazata pe un certificat digital emis de un furnizor acreditat, respectand termenul-limita de depunere a ofertelor2:

_______

2Daca este cazul, ca raspuns la anuntul de participare [selectati dupa caz] nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii], urmatorii ofertanti au depus oferta in termenul-limita de depunere a ofertelor:

1.[introduceti denumirea operatorului economic] inregistrata la sediul autoritatii contractante cu nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data la care a fost inregistrata oferta], ora [introduceti ora la care a fost inregistrata oferta];

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

1.[introduceti denumirea operatorului economic];

2.[introduceti denumirea operatorului economic];

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

In urma verificarii garantiilor de participare ce insotesc ofertele, depuse de catre ofertanti si ca urmare a evaluarii raspunsurilor la solicitarile de clarificari referitoare la neconcordante cu privire la conditiile de forma, cuantum si valabilitate a garantiilor de participare (in cazul in care au fost solicitate clarificari cu privire la garantiile de participare depuse de catre ofertanti), au fost declarate admise/respinse ofertele prezentate de urmatorii ofertanti:

1.[introduceti denumirea operatorului economic ofertant];

2.[introduceti denumirea operatorului economic ofertant];

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Principalele aspecte ale verificarii garantiilor de participare sunt prezentate mai jos, in timp ce aspectele detaliate se regasesc in anexele la prezentul proces-verbal, identificate dupa cum urmeaza:

1.- Anexa [introduceti numarul anexei] continand intrebarile de clarificare ale comisiei de evaluare si raspunsurile operatorilor economici (in cazul in care au fost solicitate clarificari cu privire la garantiile de participare depuse de catre ofertanti)

2.[completati informatii despre toate anexele existente]

Ofertant

Elementele principale ale ofertei si lista documentelor depuse

[introduceti denumirea ofertantului] [introduceti denumirea ofertantului]
Garantia de participare la procedura de atribuire [se verifica garantia de participare din punctul de vedere al indeplinirii conditiilor de forma, inclusiv cele privind cuantumul si valabilitatea si se clarifica eventualele neconcordante] [prezentati informatii cu privire la existenta documentului, numarul de inregistrare al acestuia si la indeplinirea conditiilor de forma, cuantum, valabilitate, modalitatea de constituire si institutia emitenta] [prezentati informatii cu privire la existenta documentului, numarul de inregistrare al acestuia si la indeplinirea conditiilor de forma, cuantum, valabilitate, modalitatea de constituire si institutia emitenta]
Acord de asociere (daca este cazul) Denumirea asociatilor (daca este cazul si proportia) Denumirea asociatilor (daca este cazul)
Acord de subcontractare (daca este cazul) Denumirea subcontractantilor si partea de subcontractare Denumirea subcontractantilor si partea de subcontractare
Angajament de sustinere (daca este cazul) Denumirea tertilor sustinatori Denumirea tertilor sustinatori

Procesul de verificare se realizeaza pe baza informatiilor prezentate de candidati/ofertanti in DUAE si in documentele ce il insotesc (se verifica acordul de asociere/subcontractare si angajamentul tertului sustinator, inclusiv anexele acestuia din urma, prin care se prezinta modul efectiv prin care tertul/tertii sustinator/sustinatori va/vor asigura indeplinirea propriului angajament de sustinere, dupa caz).

Comisia de evaluare a intocmit urmatoarele solicitari de clarificari identificate a fi necesare pe durata procesului de evaluare si le-a transmis candidatilor/ofertantilor. [in situatia in care nu au fost necesare clarificari, aceste informatii se vor elimina.]

[in situatia in care comisia de evaluare a solicitat clarificari cu privire la documentele ce insotesc oferta, va prezenta urmatoarele informatii]:

1.Prin Adresa nr. ……../data ………….. s-au solicitat clarificari ofertantului …………………………. cu privire la urmatoarele aspecte [se vor detalia pe scurt elementele pentru care au fost necesare clarificari]

2……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

In urma evaluarii raspunsurilor la solicitarile de clarificari transmise de ofertantul ………………………. in termenul solicitat semnate cu semnatura electronica, bazata pe un certificat digital emis de un furnizor acreditat, comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

(i)[prezentati/justificati/argumentati concluziile comisiei de evaluare referitoare la verificarea informatiilor din DUAE si din documentele ce il insotesc. In situatia in care comisia de evaluare respinge una sau mai multe oferte, se vor prezenta/argumenta detaliat si motivele de respingere pentru fiecare oferta in parte, cu indicarea temeiului legal]

(ii)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

In urma verificarii informatiilor din DUAE si din documentele ce il insotesc si a documentelor suplimentare identificate (daca este cazul), comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

1)Ofertanti respinsi

Nr. crt. Ofertant Motivele care au stat la baza deciziei
1 [introduceti denumirea ofertantului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei]
[introduceti denumirea ofertantului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei]

2)Ofertanti admisi:

1……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Drept care s-a incheiat prezentul proces-verbal intr-un singur exemplar original pentru a fi inregistrat in dosarul achizitiei.

Comisia de evaluare

Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz] – ……………………… (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

ANEXA nr. 2:RAPORT intermediar al etapei privind selectia candidatilor

Nr. inregistrare [introduceti numarul si data inregistrarii]

Aprobat de

………………………………….

[introduceti numele si prenumele persoanei care aproba raportul intermediar]

Supun aprobarii.

………………………………….

[introduceti functia detinuta de persoana care propune aprobarea raportului intermediar]

Presedinte al Comisiei de evaluare

RAPORTintermediar al etapei privind selectia candidatilor

1.Referinte

Autoritatea contractanta: [introduceti denumirea autoritatii contractante si adresa completa]

Anunt de participare/Anunt de participare simplificat/Invitatie de participare: [CN…./SCN……]

Procedura de atribuire:

Contract de achizitie publica/Acord-cadru de: [introduceti denumirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru]

Cod/Coduri CPV*: [introduceti codul/codurile CPV]

_______

*CPV – nomenclatorul de referinta in domeniul achizitiilor publice.

Valoarea estimata a achizitiei: [introduceti valoarea estimata a achizitiei]

2.Informatii generale despre procedura de atribuire

2.1.Legislatia aplicabila

Procedura de atribuire s-a organizat in conformitate cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice in Romania la momentul lansarii procedurii de atribuire, dupa cum urmeaza:

(i)[se precizeaza actele normative incidente procedurii de atribuire in cauza];

(ii)………………………………

2.2.Procedura de atribuire

Procedura de atribuire aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica/incheierii acordului-cadru este [se precizeaza procedura de atribuire aplicata].

Procedura de atribuire a fost initiata folosind SEAP pentru publicarea anuntului de participare si a documentatiei de atribuire.

3.Modul de desfasurare a procedurii de atribuire

Comisia de evaluare responsabila de evaluarea solicitarilor de participare si aplicarea criteriilor de selectie stabilite in anuntul de participare si documentatia de atribuire a fost numita prin decizia/ordinul/dispozitia conducatorului autoritatii contractante nr. [introduceti numarul deciziei de numire a comisiei de evaluare] din [introduceti data].

Procesul de evaluare s-a realizat cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin decizia autoritatii contractante nr. [introduceti numarul deciziei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data].

Rapoartele expertilor cooptati [indicati numarul si data raportului] sunt parte a dosarului achizitiei.

[in cazul in care in procesul de evaluare a solicitarilor de participare nu au luat parte experti cooptati, aceste informatii se elimina]

3.1.Accesare a solicitarilor de participare

Accesarea solicitarilor de participare a avut loc la adresa: [introduceti adresa completa], in data de [introduceti data], ora [introduceti ora], in prezenta membrilor comisiei de evaluare, si au depus solicitari de participare urmatorii candidati:

1.[introduceti denumirea candidatului];

Lista documentelor depuse de fiecare candidat:

1…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3.2.Procesul de evaluare al solicitarilor de participare

3.2.1.Calificarea candidatilor

Comisia de evaluare a verificat indeplinirea conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, prin verificarea informatiilor preliminare prezentate de candidati in DUAE si in documentele ce il insoteau identificate in solicitarile de participare prezentate in raport cu conditiile de participare si cerintele minime asociate din anuntul de participare si documentatia de atribuire.

Procesul de verificare a fost detaliat in Procesul-verbal de verificare a informatiilor din DUAE si din documentele ce il insotesc nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii], intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 6 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1.170/2021 privind aprobarea formularelor standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare aferente procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, care este parte a dosarului achizitiei.

In urma verificarii indeplinirii conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, urmatorii candidati au indeplinit conditiile de participare:

Nr. crt. Candidat Motivele care au stat la baza deciziei
1 [introduceti denumirea candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei]
[introduceti denumirea candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei]

Optiunea 1

In urma verificarii indeplinirii conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, nicio solicitare de participare nu a fost declarata neadecvata/neconforma/inacceptabila de catre comisia de evaluare.

SAU [se va alege optiunea care corespunde situatiei de fapt, cealalta fiind eliminata din textul procesului-verbal]

Optiunea 2

In urma verificarii indeplinirii conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate au fost declarate neadecvate/neconforme/inacceptabile de catre comisia de evaluare solicitarile de participare depuse de urmatorii candidati:

Nr. crt. Candidat Motivele care au stat la baza deciziei
1 [introduceti denumirea candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]
[introduceti denumirea candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei inclusiv prevederile legale]

3.2.2.Aplicarea criteriilor de selectie si stabilirea clasamentului

Criteriile de selectie si metodologia de punctare prevazute in documentatia de atribuire sunt: [introduceti criteriile de selectie si metodologia de punctare stabilite in documentatia de atribuire]

Numarul de candidati selectati preconizat: [introduceti numarul candidatilor ce se preconizeaza a fi selectati]

Informatiile prezentate de candidati in DUAE pe care comisia de evaluare le va utiliza pentru selectia candidatilor sunt: [informatiile vor fi obtinute din DUAE Partea IV: Criterii de selectie]

Candidat [Introduceti criteriul de selectie nr. 1] [Introduceti criteriul de selectie nr. 2] [Introduceti criteriul de selectie nr. n]
[Introduceti denumirea candidatului] [Introduceti informatiile prezentate de candidat pentru criteriul de selectie nr. 1] [Introduceti informatiile prezentate de candidat pentru criteriul de selectie nr. 2] [Introduceti informatiile prezentate de candidat pentru criteriul de selectie nr. n]
[Introduceti denumirea candidatului] [Introduceti informatiile prezentate de candidat pentru criteriul de selectie nr. 1] [Introduceti informatiile prezentate de candidat pentru criteriul de selectie nr. 2] [Introduceti informatiile prezentate de candidat pentru criteriul de selectie nr. n]

Punctajele obtinute de candidati in urma aplicarii metodologiei de punctare sunt:

Candidat [Introduceti criteriul de selectie nr. 1] [Introduceti criteriul de selectie nr. 2] [Introduceti criteriul de selectie nr. n]
[Introduceti denumirea candidatului] [Introduceti punctele obtinute pentru criteriul de selectie nr. 1] [Introduceti punctele obtinute pentru criteriul de selectie nr. 2] [Introduceti punctele obtinute pentru criteriul de selectie nr. n]
[Introduceti denumirea candidatului] [Introduceti punctele obtinute pentru criteriul de selectie nr. 1] [Introduceti punctele obtinute pentru criteriul de selectie nr. 2] [Introduceti punctele obtinute pentru criteriul de selectie nr. n]

Punctajul obtinut de fiecare solicitare de participare declarata admisibila si clasamentul candidatilor sunt prezentate mai jos:

Nr. crt. Candidat Punctaj obtinut Clasament
1 [introduceti denumirea candidatului] [introduceti punctajul obtinut] 1
[introduceti denumirea candidatului] [introduceti punctajul obtinut]
n [introduceti denumirea candidatului] [introduceti punctajul obtinut] n

3.2.3.Verificarea documentelor-suport/dovezilor pentru demonstrarea informatiilor din DUAE

Comisia de evaluare a solicitat candidatilor clasati pe primele [introduceti numarul candidatilor ce se preconizeaza a fi selectati] locuri sa prezinte documentele-suport/dovezi pentru demonstrarea informatiilor prezentate in DUAE.

Comisia de evaluare a analizat documentele-suport/dovezile prezentate de candidatii selectati pentru demonstrarea informatiilor din DUAE si a constatat ca informatiile preliminare din DUAE au fost demonstrate.

[in situatia in care comisia de evaluare a respins una sau mai multe solicitari de participare, va preciza urmatoarele]

In urma verificarii documentelor-suport/dovezilor, comisia de evaluare a constatat ca informatiile preliminare din DUAE nu au fost demonstrate de [introduceti denumirea candidatilor] si a respins solicitarile de participare ale acestora.

Comisia de evaluare a reluat procesul de solicitare a documentelor-suport/dovezilor prezentate pentru demonstrarea informatiilor din DUAE pentru candidatii clasati pe urmatoarele locuri astfel incat sa poata selecta numarul preconizat de candidati.

Comisia de evaluare a analizat documentele-suport/dovezile prezentate de candidatii clasati pe urmatoarele locuri pentru demonstrarea informatiilor din DUAE prezentate.

Informatii detaliate despre rezultatul verificarii documentelor-suport se regasesc in procesul-verbal nr. [introduceti nr. procesului-verbal] din data [introduceti data], intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 6, care este parte a dosarului achizitiei.

In urma verificarii documentelor-suport/dovezilor, comisia de evaluare a constatat ca informatiile preliminare din DUAE au fost demonstrate de urmatorii candidati:

1.[introduceti denumirea candidatilor]

2…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4.Informatii din cadrul solicitarilor de participare declarate de candidati ca fiind confidentiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala (in sensul prevederilor legislatiei privind achizitiile publice/sectoriale)

Optiunea 1

Candidatii au declarat in mod justificat ca urmatoarele informatii din solicitarile de participare prezentate trebuie tratate ca fiind confidentiale:

1.[introduceti denumirea candidatului]

(i)[introduceti informatiile pe care candidatul le-a declarat ca fiind confidentiale clasificate/protejate de un drept de proprietate intelectuala si justificarea aferenta]

(ii)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2.[introduceti denumirea candidatului]

(i)[introduceti informatiile pe care candidatul le-a declarat ca fiind confidentiale clasificate/protejate de un drept de proprietate intelectuala si justificarea aferenta]

(ii)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

SAU [se va alege optiunea care corespunde situatiei de fapt, cealalta fiind eliminata din textul procesului-verbal]

Optiunea 2

Candidatii nu au declarat nicio informatie din solicitarile de participare prezentate ca fiind confidentiala.

5.Conflict de interese

Optiunea 1

Pe durata derularii primei etape a procedurii de atribuire au fost identificate urmatoarele situatii de conflict de interese si au fost aplicate masuri de remediere a acestor situatii dupa cum urmeaza:

Nr. crt. Situatia de conflict de interese identificata Masuri de remediere aplicate
1. [introduceti informatii privind situatia de conflict de interese identificata] [introduceti informatii privind masurile de remediere aplicate]
2. [introduceti informatii privind situatia de conflict de interese identificata] [introduceti informatii privind masurile de remediere aplicate]

SAU [se va alege optiunea care corespunde situatiei de fapt, cealalta fiind eliminata din textul procesului-verbal]

Optiunea 2

Pe durata derularii primei etape a procedurii de atribuire nu au fost identificate situatii de conflict de interese.

6.Concluzii si semnaturi

Pe baza procesului de evaluare desfasurat si relatat in prezentul raport intermediar, membrii comisiei de evaluare decid ca urmatorii candidati vor fi invitati sa participe in etapa a doua a procedurii.

1.[introduceti denumirea candidatilor]

Comisia de evaluare va introduce in SEAP rezultatul evaluarii solicitarilor de participare folosind facilitatile puse la dispozitie de platforma SEAP si va comunica tuturor candidatilor informatii despre rezultatul primei etape a procedurii de atribuire, urmand ca ulterior sa stabileasca termenele pentru etapa a doua a procedurii si sa incheie evaluarea solicitarilor de participare utilizand facilitatile SEAP.

Drept care s-a intocmit prezentul raport intermediar al procedurii de atribuire, astazi [introduceti data], la sediul autoritatii contractante din [introduceti adresa completa] si a fost transmis spre aprobare de catre conducatorul autoritatii contractante.

Comisia de evaluare

Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz] – ……………………… (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

ANEXA nr. 3:PROCES-VERBAL privind evaluarea conformitatii propunerilor tehnice cu prevederile caietului de sarcini si, dupa caz, cu factorii de evaluare

Incheiat astazi, [introduceti data intocmirii procesului-verbal], cu ocazia desfasurarii sedintei de evaluare a ofertelor.

Procedura de atribuire:

Anunt de participare/Anunt de participare simplificat/Invitatie de participare: [CN…./SCN……]

Contract de achizitie publica/Acord-cadru de: [introduceti denumirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru]

Valoarea estimata a achizitiei: [introduceti valoarea estimata a achizitiei]

Comisia de evaluare numita prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei de numire a comisiei de evaluare] din [introduceti data] si compusa din:

Nr. Nume si prenume Rolul in cadrul comisiei de evaluare
1. …………… [introduceti numele si prenumele] Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz]
2. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru
3. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru

a finalizat evaluarea propunerilor tehnice primite, dupa cum urmeaza:

Procesul de evaluare se realizeaza cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data] si toate inregistrarile se bazeaza pe dovezile reflectate in raportul emis de expertii cooptati si rezumate in notele incluse in procesul-verbal al sedintei de evaluare a ofertelor [in cazul in care la sedinta de evaluare a ofertelor nu participa experti cooptati, aceste informatii se elimina].

Evaluarea propunerilor tehnice

Procesul de evaluare se realizeaza pe baza informatiilor prezentate de ofertanti in propunerea tehnica, a documentelor suplimentare identificate in oferta prezentata, precum si a raspunsurilor la solicitarile de clarificari (daca este cazul). Principalele aspecte ale evaluarii propunerilor tehnice sunt prezentate mai jos, in timp ce aspectele detaliate se regasesc in anexe la prezentul proces-verbal, identificate dupa cum urmeaza:

Ofertant Cerinta minima din caietul de sarcini Informatii prezentate in propunerea tehnica pentru demonstrarea indeplinirii cerintei minime Evaluarea informatiilor prezentate in propunerea tehnica in raport cu cerinta minima solicitata in caietul de sarcini Clarificari si raspunsul la clarificari solicitate pe durata evaluarii ofertelor tehnice in legatura cu informatiile prezentate Evaluarea raspunsului primit Rezultatul evaluarii
Ofertant nr. 1 Introduceti un rezumat al cerintei minime din caietul de sarcini care are corespondent in informatiile solicitate prin propunerea tehnica. Introduceti referinta.

Introduceti o scurta descriere a informatiilor din propunerea tehnica pe baza carora comisia de evaluare evalueaza indeplinirea cerintei minime.

Introduceti informatii privind evaluarea de catre comisia de evaluare a informatiilor prezentate in propunerea tehnica in raport cu cerinta minima solicitata in caietul de sarcini. Introduceti data si clarificarile solicitate privind informatiile prezentate in propunerea tehnica pentru demonstrarea indeplinirii cerintei minime.

Introduceti data si raspunsul primit ca urmare a solicitarii de clarificari.

Introduceti informatii privind evaluarea de catre comisia de evaluare a raspunsului primit ca urmare a solicitarii de clarificari. (i) Cerinta minima indeplinita sau

(ii) Cerinta minima neindeplinita

Ofertant nr. 2
Ofertant nr. …
Ofertant

Oferta este conforma/neconforma/inacceptabila/inadecvata.

Ofertant nr. 1

[introduceti denumirea Ofertantului]

Ofertant nr. 2

[introduceti denumirea Ofertantului]

Ofertant nr. …
[introduceti informatii privind rezultatul evaluarii si temeiul legal in baza caruia se face eventuala respingere] [introduceti informatii privind rezultatul evaluarii si temeiul legal in baza caruia se face eventuala respingere]

Punctajul obtinut in urma aplicarii factorilor de evaluare de natura tehnica este reflectat in tabelul de mai jos:

Descrierea factorilor de evaluare tehnici si calitativi Acordarea punctajului
Factori de evaluare tehnici si calitativi

(Toate informatiile din aceasta sectiune trebuie sa extinda cerintele din caietul de sarcini/propunerea tehnica.)

Pondere factor

%

Ponderea in cadrul factorului, daca este cazul Justificarea punctajului acordat Punctaj Punctaj ponderat Punctaj pe sectiune
Informatii din propunerea tehnica Puncte slabe Puncte tari Justificarea comisiei de evaluare
Factor de evaluare nr. 1

Introduceti denumirea factorului

% [introduceti informatii din propunerea tehnica pe baza carora comisia de evaluare stabileste punctele tari sau punctele slabe si care ofera baza pentru acordarea punctelor – de exemplu: capitol, pagina, paragraf] [introduceti informatii privind punctele slabe identificate de comisia de evaluare pe baza informatiilor din propunerea tehnica pentru acest factor de evaluare care justifica oferirea punctelor] [introduceti informatii privind punctele tari identificate de comisia de evaluare pe baza informatiilor din propunerea tehnica pentru acest factor de evaluare care justifica oferirea punctelor] [introduceti justificarea comisiei de evaluare cu privire la punctajul acordat pentru acest subfactor de evaluare, prin raportare la informatiile din propunerea tehnica, punctele tari si punctele slabe]
1 Subfactorul de evaluare nr. 1.1. %
Subfactorul de evaluare nr. 1.2. %
Subfactorul de evaluare nr. 1.n. %
Factor de evaluare nr. 2

Introduceti denumirea factorului

%
2 Subfactorul de evaluare nr. 2.1. %
Subfactorul de evaluare nr. 2.2. %

NOTE:

1.Se va utiliza tabelul privind acordarea punctajului in urma aplicarii factorilor de evaluare de natura tehnica pentru fiecare ofertant in parte care a depus o oferta admisibila.

2.Tabelele privind evaluarea propunerilor tehnice si acordarea punctajului in urma aplicarii factorilor de evaluare de natura tehnica pot fi elaborate in orice format (Word, Excel etc.), cu conditia sa contina in mod concret informatiile solicitate conform celor precizate in tabel, acestea pot fi prezentate si sub forma de anexe ale procesului-verbal privind evaluarea conformitatii propunerilor tehnice cu prevederile caietului de sarcini si, dupa caz, cu factorii de evaluare, caz in care vor fi asumate de catre comisia de evaluare prin semnarea anexelor respective. Comisia de evaluare poate prezenta tabelele pentru toate propunerile tehnice sau pentru fiecare propunere tehnica in parte.

In urma evaluarii propunerilor tehnice si pe baza informatiilor prezentate de ofertanti, comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

(i)[prezentati concluziile comisiei de evaluare referitoare la evaluarea propunerilor tehnice si justificarea punctajului acordat pe baza factorilor de evaluare si, daca este cazul, clarificarile care au fost solicitate]

(ii)…………………………………………………………………

(iii)………………………………………………………………..

Drept care s-a incheiat prezentul proces-verbal intr-un singur exemplar original pentru a fi inregistrat in dosarul achizitiei.

Comisia de evaluare

Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz] – ……………………… (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

ANEXA nr. 4:PROCES-VERBAL privind evaluarea propunerilor financiare, inclusiv verificarea conformitatii acestora cu propunerile tehnice

Incheiat astazi, [introduceti data intocmirii procesului-verbal], cu ocazia stabilirii rezultatului fazei de evaluare a propunerilor financiare si a conformitatii acestora

Anunt de participare/Anunt de participare simplificat/Invitatie de participare: [CN…./SCN……]

Procedura de atribuire:

Contract de achizitie publica/Acord-cadru de: [introduceti denumirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru]

Valoarea estimata a achizitiei: [introduceti valoarea estimata a achizitiei; daca procedura de atribuire este divizata pe loturi se introduce valoarea estimata pentru fiecare lot]

Comisia de evaluare numita prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei de numire a comisiei de evaluare] din [introduceti data] si compusa din:

Nr. Nume si prenume Rolul in cadrul comisiei de evaluare
1. …………… [introduceti numele si prenumele] Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz]
2. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru
3. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru

a finalizat evaluarea propunerilor financiare primite.

Procesul de evaluare s-a realizat cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data] si toate inregistrarile se bazeaza pe dovezile reflectate in raportul care a fost emis de expertii cooptati si rezumate in notele incluse in procesul-verbal al sedintei de evaluare a ofertelor [in cazul in care la sedinta de evaluare a ofertelor nu au participat experti cooptati, aceste informatii se elimina]

A)Evaluarea propunerilor financiare

Comisia de evaluare a evaluat propunerile financiare sub aspectul:

(i)corelarii cu propunerile tehnice prezentate;

(ii)identificarii si remedierii erorilor aritmetice si corectarii acestora in conditiile admise de lege;

(iii)incadrarii in valoarea estimata a achizitiei, inclusiv sub aspectul analizarii posibilitatii disponibilizarii de fonduri suplimentare pentru indeplinirea contractului respectiv, cu respectarea prevederilor normelor de aplicare a legislatiei in domeniul achizitiilor publice/sectoriale;

(iv)asigurarii ca pretul propus sau componente ale acestuia nu este/sunt neobisnuit de scazut/scazute in raport cu ce urmeaza a fi livrat/prestat/executat astfel incat nu se poate asigura indeplinirea contractului la parametrii cantitativi si calitativi solicitati prin caietul de sarcini.

Principalele aspecte ale evaluarii propunerilor financiare sunt prezentate mai jos:

1.[introduceti informatii despre evaluarea propunerilor financiare]

In aceasta sectiune, comisia de evaluare va prezenta informatii detaliate din care sa rezulte aspectele analizate din cadrul propunerilor financiare.

Se vor prezenta concluzii clare si argumentate privind analiza propunerilor financiare prin prisma celor 4 aspecte mentionate mai sus, respectiv:

1.propunerea financiara este/NU este corelata cu propunerea tehnica;

2.au fost/nu au fost identificate erori aritmetice;

3.propunerea financiara se incadreaza/nu se incadreaza in valoarea estimata si exista/nu exista posibilitatea disponibilizarii de fonduri suplimentare;

4.pretul propus este/nu este neobisnuit de scazut.

Comisia de evaluare a intocmit urmatoarele solicitari de clarificari identificate a fi necesare pe durata procesului de evaluare si le-a transmis ofertantilor [in situatia in care nu sunt necesare clarificari, aceste informatii se vor elimina].

[in situatia in care comisia de evaluare a solicitat clarificari cu privire la propunerile financiare, se vor prezenta urmatoarele informatii]:

1.Prin Adresa nr. ………./data …………… s-au solicitat clarificari ofertantului ………………………… cu privire la urmatoarele aspecte [se vor detalia pe scurt elementele pentru care au fost necesare clarificari]

2……………………………………………………………………………………………………

In urma evaluarii raspunsurilor la solicitarile de clarificari, transmise de ofertantul ……………… in termenul solicitat semnate cu semnatura electronica, bazata pe un certificat digital emis de un furnizor acreditat, comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

(i)[prezentati concluziile comisiei de evaluare referitoare la evaluarea propunerilor financiare. In situatia in care comisia de evaluare respinge una sau mai multe oferte, se vor prezenta, detaliat si argumentat, motivele de respingere pentru fiecare oferta in parte, precum si temeiul legal.]

(ii)…………………………………………………………………………………………………

In urma evaluarii propunerilor financiare si pe baza informatiilor prezentate de ofertanti, comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

[prezentati concluziile comisiei de evaluare referitoare la evaluarea propunerilor financiare]

1.Sunt declarate admisibile ofertele depuse de:

Ofertant nr. 1: ………………….

Ofertant nr. 2: ………………….

Ofertant nr. 3: ………………….

……………………………………………………………………………………………………..

2.In urma analizarii propunerilor financiare au fost respinse ofertele depuse de:

Ofertant nr. 1: …………………. – oferta inacceptabila/neconforma, potrivit prevederilor ………………….. (se mentioneaza temeiul legal), intrucat …………………………… (se mentioneaza pe scurt motivul respingerii)

Ofertant nr. 2: …………………. idem

Ofertant nr. 3: …………………. idem

……………………………………………………………………………………………………..

B)Aplicarea criteriului de atribuire

1.In cazul aplicarii criteriului de atribuire „pretul cel mai scazut”, se va intocmi clasamentul ofertantilor care au prezentat oferte admisibile la aceasta etapa.

2.In cazul aplicarii criteriului de atribuire „cel mai bun raport calitate-pret” (sau, dupa caz, „calitate-cost”):

a)se va prezenta punctajul obtinut de fiecare oferta admisibila, conform algoritmului de calcul pentru factorul de evaluare financiar (pret sau, dupa caz, cost);

b)se va prezenta punctajul total obtinut de fiecare oferta admisibila si clasamentul intermediar (inaintea solicitarii prezentarii documentelor-suport pentru sustinerea informatiilor din DUAE si demonstrarea indeplinirii cerintelor de calificare).

Comisia de evaluare va solicita ofertantului [denumirea ofertantului] clasat pe primul loc sa prezinte documentele justificative prin care sa demonstreze cele declarate in DUAE.

Drept care s-a incheiat prezentul proces-verbal intr-un singur exemplar original pentru a fi inregistrat in dosarul achizitiei.

Comisia de evaluare

Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz] – ……………………… (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

ANEXA nr. 5:Raportul procedurii

Nr. inregistrare [introduceti numarul si data inregistrarii]

Aprobat de

………………………………………

[introduceti numele si prenumele persoanei care aproba raportul]

Supun aprobarii.

………………………………………

[introduceti numele si prenumele persoanei care propune aprobarea]

Presedinte al Comisiei de evaluare

Raportul procedurii

1.Referinte

Anunt de participare/Anunt de participare simplificat/Invitatie de participare: [CN…./SCN…]

Procedura de atribuire:

Cod unic de identificare a achizitiei:

Contract de achizitie publica/Acord-cadru: [introduceti denumirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru]

Cod/Coduri CPV*): [introduceti codul/codurile CPV]

_______

*) CPV – nomenclatorul de referinta in domeniul achizitiilor publice.

Valoarea estimata a achizitiei: [introduceti valoarea estimata a achizitiei; daca procedura de atribuire este divizata pe loturi se introduce valoarea estimata pentru fiecare lot]

2.Informatii generale despre procedura de atribuire

2.1.Legislatia aplicabila

Procedura de atribuire s-a organizat in conformitate cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice/sectoriale in Romania la momentul lansarii procedurii de atribuire, dupa cum urmeaza:

(i)[se precizeaza actele normative incidente procedurii de atribuire in cauza]

2.2.Procedura de atribuire

Procedura de atribuire aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica/incheierii acordului-cadru este: ……………………………

Procedura de atribuire a fost initiata in SEAP prin publicarea anuntului de participare.

Modul de desfasurare a procedurii de atribuire

Comisia de evaluare responsabila de evaluarea ofertelor primite si aplicarea criteriului de atribuire stabilit in anuntul de participare/simplificat si documentatia de atribuire a fost numita prin Decizia autoritatii contractante nr. [introduceti numarul deciziei/dispozitiei/ordinului de numire a comisiei de evaluare] din [introduceti data].

Procesul de evaluare s-a realizat cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin Decizia autoritatii contractante nr. [introduceti numarul deciziei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data].

Rapoartele expertilor cooptati sunt parte a dosarului achizitiei [in cazul in care in procesul de evaluare a ofertelor nu au participat experti cooptati, aceste informatii se elimina].

2.3.Accesarea ofertelor

Accesarea ofertelor a avut loc la adresa: [introduceti adresa completa], in data de [introduceti data],

ora [introduceti ora], in prezenta membrilor comisiei de evaluare.1

_______

1In situatia in care ofertele nu au fost depuse prin mijloace electronice, deschiderea ofertelor a avut loc la adresa: [introduceti adresa completa], in data de [introduceti data], ora [introduceti ora], in prezenta membrilor comisiei de evaluare, expertilor cooptati (daca este cazul) si a reprezentantilor autorizati ai ofertantilor, dupa cum urmeaza:

(i)[introduceti numele si prenumele reprezentantului autorizat si denumirea ofertantului pe care l-a reprezentat]

Asa cum este precizat si in procesul-verbal al sedintei de deschidere a ofertelor nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii], au depus oferta in termenul-limita de depunere a ofertelor urmatorii ofertanti:

[introduceti denumirea operatorului economic] inregistrata la sediul autoritatii contractante cu nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data la care a fost inregistrata oferta], ora [introduceti ora la care a fost inregistrata oferta]

Asa cum rezulta din accesarea ofertelor, au depus oferta urmatorii operatori economici:

1.[introduceti denumirea operatorului economic];

Lista documentelor depuse de fiecare operator economic si datele principale ale fiecarei oferte:

1………………………………………….

2………………………………………….

2.4.Procesul de evaluare a ofertelor

2.4.1.Calificarea ofertantilor/candidatilor

Comisia de evaluare a verificat indeplinirea conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, prin verificarea informatiilor preliminare prezentate de ofertanti in DUAE* si in documentele ce il insoteau identificate in ofertele/solicitarile de participare prezentate in raport cu conditiile de participare si cerintele minime asociate din anuntul de participare si documentatia de atribuire.

_______

* Documentul unic de achizitii european.

Procesul de verificare a fost detaliat in procesul-verbal privind evaluarea garantiei de participare, a informatiilor din DUAE si a documentelor care il insotesc nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii]sau,

in cazul procedurilor de atribuire cu etapa initiala de selectie a candidatilor, in Raportul intermediar al etapei privind selectia candidatilor nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii] si in procesul-verbal privind evaluarea documentelor-suport depuse de candidati pentru demonstrarea informatiilor din DUAE nr. [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii], care este parte a dosarului achizitiei.

In urma verificarii indeplinirii conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, urmatorii ofertanti/candidati au indeplinit conditiile de participare:

Nr. crt. Ofertant/Candidat Motivele care au stat la baza deciziei
1. [introduceti denumirea ofertantului/candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei]
[introduceti denumirea ofertantului/candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei]

Optiunea 1

In urma verificarii indeplinirii conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, nicio oferta/solicitare de participare nu a fost declarata inacceptabila/neconforma/neadecvata de catre comisia de evaluare.

SAU [selectati optiunea dupa caz, in functie de situatia de fapt]

Optiunea 2

In urma verificarii indeplinirii conditiilor de participare si a cerintelor minime asociate, au fost declarate inacceptabile/neconforme/neadecvate de catre comisia de evaluare ofertele/solicitarile de participare depuse de urmatorii ofertanti/candidati:

Nr. crt. Ofertant Motivele care au stat la baza deciziei
1. [introduceti denumirea ofertantului/candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]
[introduceti denumirea ofertantului/candidatului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]

In cazul procedurilor de atribuire cu etapa initiala de selectie a candidatilor, se va preciza: Pe baza procesului de evaluare desfasurat si relatat in raportul intermediar [introduceti numarul de inregistrare] din [introduceti data inregistrarii], membrii comisiei de evaluare au decis ca urmatorii candidati sa fie invitati sa participe in etapa urmatoare a procedurii de atribuire.

1.[introduceti denumirea candidatilor selectati]

2.4.2.Evaluarea propunerilor tehnice

Propunerile tehnice au fost evaluate de comisia de evaluare in raport cu cerintele minime din caietul de sarcini pe baza informatiilor prezentate in propunerea tehnica, iar rezultatul evaluarii se regaseste in procesul-verbal nr. [introduceti nr. procesului-verbal] din data [introduceti data], care este parte a dosarului achizitiei.

In urma desfasurarii procesului de evaluare, au indeplinit cerintele minime din caietul de sarcini propunerile tehnice prezentate de urmatorii ofertanti:

1.[introduceti denumirea ofertantilor]

Optiunea 1

In urma evaluarii propunerilor tehnice, nicio oferta nu a fost declarata inacceptabila/neconforma/neadecvata de catre comisia de evaluare.

Nr. crt. Ofertant Punctaj total factori de evaluare tehnici (daca este cazul)
1. [introduceti denumirea ofertantului]
[introduceti denumirea ofertantului]

SAU [selectati optiunea dupa caz, in functie de situatia de fapt]

Optiunea 2

In urma evaluarii propunerilor tehnice au fost declarate inacceptabile/neconforme/neadecvate de catre comisia de evaluare ofertele depuse de urmatorii ofertanti:

Nr. crt. Ofertant Motivele care au stat la baza deciziei
1. [introduceti denumirea ofertantului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]
[introduceti denumirea ofertantului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]

2.4.3.Evaluarea propunerilor financiare

Comisia de evaluare a evaluat propunerile financiare sub aspectul:

(i)corelarii cu propunerile tehnice prezentate;

(ii)identificarii si remedierii erorilor aritmetice si corectarii acestora in conditiile admise de lege;

(iii)incadrarii in valoarea estimata a achizitiei, inclusiv sub aspectul analizarii posibilitatii disponibilizarii de fonduri suplimentare pentru indeplinirea contractului respectiv, cu respectarea prevederilor normelor de aplicare a legislatiei in domeniul achizitiilor publice/sectoriale;

(iv)asigurarii ca pretul propus sau componente ale acestuia nu este/sunt neobisnuit de scazut/scazute in raport cu ce urmeaza a fi livrat/prestat/executat astfel incat nu se poate asigura indeplinirea contractului la parametrii cantitativi si calitativi solicitati prin caietul de sarcini, inclusiv erori aritmetice, iar rezultatul evaluarii se regaseste in Procesul-verbal nr. [introduceti nr. procesului-verbal] din data [introduceti data], care este parte a dosarului achizitiei.

In urma evaluarii propunerilor financiare, au fost declarate admisibile ofertele prezentate de urmatorii ofertanti:

1.[introduceti denumirea ofertantilor]

Optiunea 1

In urma evaluarii propunerilor financiare, nicio oferta nu a fost declarata inacceptabila sau neconforma de catre comisia de evaluare.

Nr. crt. Ofertant Punctaj factor de evaluare financiar (daca este cazul)
1. [introduceti denumirea ofertantului]
[introduceti denumirea ofertantului]

SAU [selectati optiunea dupa caz, in functie de situatia de fapt]

Optiunea 2

In urma evaluarii propunerilor financiare au fost declarate inacceptabile sau neconforme de catre comisia de evaluare ofertele depuse de urmatorii ofertanti:

Nr. crt. Ofertant Motivele care au stat la baza deciziei
1. [introduceti denumirea ofertantului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]
[introduceti denumirea ofertantului] [prezentati motivele in fapt si in drept care au stat la baza deciziei, inclusiv prevederile legale]

2.4.4.Rezultatul evaluarii ofertelor

Rezultatul evaluarii ofertelor prezentate de ofertanti sunt prezentate in tabelul de mai jos:

Numele ofertantului Oferta admisibila Oferta respinsa si motivele respingerii
[introduceti denumirea ofertantilor] [precizati Da daca oferta este admisibila] [precizati referinta identificata mai sus in cadrul raportului pentru care oferta a fost respinsa]
[introduceti denumirea ofertantilor] [precizati Da daca oferta este admisibila] [precizati referinta identificata mai sus in cadrul raportului pentru care oferta a fost respinsa]
[introduceti denumirea ofertantilor] [precizati Da daca oferta este admisibila] [precizati referinta identificata mai sus in cadrul raportului pentru care oferta a fost respinsa]

2.4.5.Aplicarea criteriului de atribuire si stabilirea clasamentului ofertantilor

Procesul de verificare s-a realizat cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data] si inregistrarile se bazeaza pe informatiile reflectate in raportul expertilor cooptati si rezumate in notele incluse in procesul-verbal al sedintei de evaluare a ofertelor [in cazul in care la sedinta de evaluare a ofertelor nu au participat experti cooptati, aceste informatii se elimina].

Optiunea 1: In cazul in care criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate pret” sau „cel mai bun raport calitate cost” sau „cel mai mic cost”, se vor completa urmatoarele informatii.

Criteriul de atribuire este aplicat doar ofertelor admisibile si luand in considerare informatiile prezentate de ofertanti in oferta (propunerea tehnica si propunerea financiara) si documentele care insotesc oferta.

Informatii detaliate privind aplicarea factorilor de evaluare din cadrul criteriului de atribuire care privesc aspecte de natura tehnica si financiara se regasesc in Procesul-verbal nr. [introduceti nr. procesului-verbal] din data [introduceti data] si in Procesul-verbal nr. [introduceti nr. procesului-verbal] din data [introduceti data] care contine rezultatul evaluarii propunerilor tehnice si financiare si sunt parte a dosarului achizitiei.

In urma aplicarii criteriului de atribuire si a algoritmului de calcul asociat, asa cum a fost stabilit in documentatia de atribuire si detaliat conform celor de mai sus, punctajul obtinut de fiecare oferta admisibila si clasamentul rezultat sunt identificate mai jos:

Nr. crt. Ofertant Punctaj obtinut Clasament
1 [introduceti denumirea ofertantului] [introduceti punctajul obtinut] I
[introduceti denumirea ofertantului] [introduceti punctajul obtinut]
n [introduceti denumirea ofertantului] [introduceti punctajul obtinut] n

SAU

Optiunea 2: In cazul in care criteriul de atribuire este „pretul cel mai scazut”, se vor completa urmatoarele informatii.

In urma aplicarii criteriului de atribuire, asa cum a fost stabilit in documentatia de atribuire, clasamentul rezultat este identificat mai jos:

Nr. crt. Ofertant Punctaj obtinut Clasament
1 [introduceti denumirea ofertantului] [introduceti pretul ofertat] I
[introduceti denumirea ofertantului] [introduceti pretul ofertat]
n [introduceti denumirea ofertantului] [introduceti pretul ofertat] n

2.4.6.Desfasurarea etapei de licitatie electronica

Etapa de licitatie electronica s-a desfasurat dupa cum urmeaza: [introduceti informatii despre desfasurarea etapei de licitatie electronica]

In urma desfasurarii etapei de licitatie electronica a rezultat urmatorul clasament:

Nr. crt. Ofertant Clasament
1 [introduceti denumirea ofertantului] I
[introduceti denumirea ofertantului]
n [introduceti denumirea ofertantului] n

Comisia de evaluare a solicitat prezentarea formularului de propunere financiara si a centralizatorului de preturi, dupa caz, cu pretul rezultat in urma etapei finale de licitatie electronica.

2.4.7.Verificarea documentelor-suport/dovezilor pentru demonstrarea informatiilor din DUAE

Comisia de evaluare a solicitat ofertantului [introduceti denumirea ofertantului] clasat pe primul loc sa prezinte documentele-suport/dovezi pentru demonstrarea informatiilor prezentate in DUAE.

Comisia de evaluare a analizat documentele-suport/dovezile prezentate de ofertant pentru demonstrarea informatiilor din DUAE prezentate si a constatat ca informatiile preliminare din DUAE au fost demonstrate.

[in situatia in care comisia de evaluare a respins oferta clasata pe primul loc, va preciza urmatoarele]

In urma verificarii documentelor-suport/dovezilor, comisia de evaluare a constatat ca informatiile preliminare din DUAE nu au fost demonstrate, a respins oferta clasata pe primul loc si a reluat procesul de solicitare a documentelor-suport/dovezilor prezentate pentru demonstrarea informatiilor din DUAE pentru ofertantul clasat pe urmatorul loc.

Comisia de evaluare a analizat documentele-suport/dovezile prezentate de ofertantul clasat pe urmatorul loc [introduceti denumirea ofertantului] pentru demonstrarea informatiilor din DUAE prezentate.

In urma verificarii documentelor-suport/dovezilor, comisia de evaluare a constatat ca informatiile preliminare din DUAE sunt demonstrate.

Informatii detaliate despre rezultatul verificarii documentelor-suport se regasesc in Procesul-verbal nr. [introduceti nr. procesului-verbal] din data [introduceti data], intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 6 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1.170/2021 privind aprobarea formularelor standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare aferente procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, care este parte a dosarului achizitiei.

2.4.8.Informatii din cadrul ofertelor declarate de ofertanti ca fiind confidentiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala (in sensul prevederilor legislatiei in domeniul achizitiilor publice/sectoriale)

Optiunea 1

Ofertantii au declarat in mod justificat ca urmatoarele informatii din ofertele prezentate trebuie tratate ca fiind confidentiale/clasificate/protejate de un drept de proprietate intelectuala:

1.[introduceti denumirea ofertantului]

(i)[introduceti informatiile pe care ofertantul le-a declarat ca fiind confidentiale si justificarea aferenta]

2.[introduceti denumirea ofertantului]

(i)[introduceti informatiile pe care ofertantul le-a declarat ca fiind confidentiale si justificarea aferenta]

SAU

Optiunea 2

Ofertantii nu au declarat nicio informatie din ofertele prezentate ca fiind confidentiala/clasificata/protejata de un drept de proprietate intelectuala.

3.Conflict de interese

Optiunea 1

Pe durata derularii procedurii de atribuire au fost identificate urmatoarele situatii de conflict de interese si au fost aplicate masuri de remediere a acestor situatii dupa cum urmeaza:

Nr. crt. Situatia de conflict de interese identificata Masuri de remediere aplicate
1. [introduceti informatii privind situatia de conflict de interese identificata] [introduceti informatii privind masurile de remediere aplicate]
2. [introduceti informatii privind situatia de conflict de interese identificata] [introduceti informatii privind masurile de remediere aplicate]

Optiunea 2

Pe durata derularii procedurii de atribuire nu au fost identificate situatii de conflict de interese.

4.Concluzii si semnaturi

Membrii comisiei de evaluare desemneaza oferta prezentata de ofertantul [introduceti denumirea ofertantului] ca oferta castigatoare pentru aceasta procedura de atribuire, oferta care a fost clasata pe primul loc in clasamentul rezultat dupa aplicarea criteriului de atribuire si verificarea documentelor-suport aferente probarii informatiilor prezentate in DUAE.

In cazul in care sunt intrunite conditiile prevazute legislatiei in domeniul achizitiilor publice/sectoriale in ceea ce priveste intrunirea conditiilor necesare pentru anularea procedurii de atribuire, se vor prezenta informatii in acest sens, cu justificarea incadrarii in fapt si in drept.

Subcontractantul/Subcontractantii propus/propusi de catre ofertantul [introduceti denumirea ofertantului declarat castigator] si partea/partile din contractul de achizitie publica/acordul-cadru pe care acesta intentioneaza sa o/le subcontracteze sunt:

Subcontractantul/Subcontractantii propus/propusi [introduceti denumirea subcontractantului/subcontractantilor propus/propusi]
Partea/Partile din contractul de achizitie publica/acordul-cadru pe care intentioneaza sa o/le subcontracteze [introduceti informatii despre partea/partile din contractul de achizitie publica/acordul-cadru pe care intentioneaza sa o/le subcontracteze]

Drept care s-a incheiat prezentul raport al procedurii intr-un singur exemplar original pentru a fi inclus in dosarul achizitiei.

Comisia de evaluare

Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz] – ……………………… (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

ANEXA nr. 6:PROCES-VERBAL privind evaluarea documentelor-suport depuse de candidati/ofertanti pentru demonstrarea informatiilor din DUAE*

_______

* DUAE – Documentul unic de achizitii european.

Incheiat astazi, [introduceti data intocmirii procesului-verbal], cu ocazia stabilirii rezultatului fazei de evaluare a documentelor-suport depuse de candidati/ofertanti pentru demonstrarea informatiilor din DUAE.

Procedura de atribuire:

Anunt de participare/Anunt de participare simplificat/Invitatie de participare: [CN…./SCN……]

Contract de achizitie publica/Acord-cadru de: [introduceti denumirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru]

Comisia de evaluare numita prin Decizia/Ordinul nr. [introduceti numarul deciziei de numire a comisiei de evaluare] din [introduceti data] si compusa din:

Nr. Nume si prenume Rolul in cadrul comisiei de evaluare
1. …………… [introduceti numele si prenumele] Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz]
2. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru
3. …………… [introduceti numele si prenumele] Membru

a realizat evaluarea documentelor depuse de ofertantul/candidatii (introduceti numele ofertantului declarat castigator/candidatilor selectati) care probeaza informatiile din DUAE, precum si modalitatea de indeplinire a cerintelor de calificare.

Procesul de verificare s-a realizat cu sprijinul expertilor cooptati numiti prin Decizia nr. [introduceti numarul deciziei de desemnare a expertilor cooptati] din [introduceti data] si toate inregistrarile se bazeaza pe dovezile reflectate in raportul expertilor cooptati si rezumate in notele incluse in procesul-verbal [in cazul in care la sedinta/sedintele de verificare nu participa experti cooptati, aceste informatii se elimina].

Procesul de verificare se realizeaza pe baza informatiilor prezentate de candidati/ofertant in DUAE si in documentele ce il insotesc [pentru tabelul urmator se vor adauga randuri, dupa cum este necesar]. Principalele aspecte ale verificarii documentelor depuse sunt prezentate mai jos:

Ofertant

motive de excludere/cerinte privind capacitatea

Ofertant/Candidat

[introduceti denumirea ofertantului declarat castigator/candidatului]

Concluziile comisiei de evaluare privind indeplinirea criteriilor de calificare/selectie
Ofertant individual/lider Membru al asocierii Subcontractant Tert sustinator
1. Motive de excludere referitoare la condamnarile penale referitoare la constituirea unui grup infractional organizat, infractiuni de coruptie, infractiuni impotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, acte de terorism, spalarea banilor, traficul si exploatarea persoanelor vulnerabile, frauda

[introduceti dovezile identificate pentru demonstrarea indeplinirii cerintei minime de calificare]

2. Motive de excludere referitoare la plata impozitelor sau a contributiilor la asigurarile sociale

[introduceti dovezile identificate pentru demonstrarea indeplinirii cerintei minime de calificare]

3. Motive de excludere referitoare la procedura de insolventa, conflicte de interese sau abateri profesionale, respectiv:

– incalcarea obligatiilor in domeniul legislatiei mediului;

– incalcarea obligatiilor in domeniul legislatiei sociale;

– incalcarea obligatiilor in domeniul legislatiei muncii;

– faliment, insolventa, concordat preventiv, active administrate de lichidator;

– activitatile economice sunt suspendate;

– acorduri cu alti operatori economici care vizeaza denaturarea concurentei;

– comiterea unei abateri profesionale grave;

– conflict de interese care decurge din participarea la procedura;

– incetare anticipata a altui contract, daune-interese sau alte sanctiuni comparabile.

[introduceti dovezile identificate pentru demonstrarea indeplinirii cerintei minime de calificare]

Autorizatii speciale1

_______

1Acestea pot fi analizate si la Cerinta privind calificarile educationale si profesionale ale operatorului economic sau ale personalului de conducere al operatorului economic, in caz ca asemenea autorizatii au fost solicitate prin prisma acestui criteriu de calificare in instructiunile catre ofertanti.

Calitatea de membru al unei organizatii
Inscrierea intr-un registru profesional relevant sau registrul comertului in tara de origine (in cazul operatorilor economici nerezidenti)
Nivelul minim al cifrei de afaceri
Nivelul indicatorilor economico-financiari
Nivelul minim al sumei asigurate prin asigurarea impotriva riscurilor profesionale
Experienta similara
Tehnicienii si/sau organismele tehnice implicati/implicate
Facilitatile tehnice si masurile utilizate in vederea asigurarii calitatii si a facilitatilor de studiu si de cercetare
Sistemele de management si de trasabilitate in cadrul lantului de aprovizionare pe care ofertantul le poate aplica pe parcursul derularii contractului
Acceptul pentru efectuarea de catre autoritatea contractanta sau de catre un organism oficial competent de verificari ale capacitatii de productie a operatorului economic care furnizeaza produsele sau ale capacitatii tehnice a operatorului economic care presteaza serviciile si ale facilitatilor de studiu si de cercetare si ale masurilor de control al calitatii
Calificarile educationale si profesionale ale operatorului economic sau ale personalului de conducere al operatorului economic2

_______

2Aici pot fi analizate si autorizatiile speciale pe care le detine operatorul economic, in caz ca au fost impuse asemenea criterii de calificare prin instructiunile catre ofertanti.

Masurile de management de mediu pe care operatorul economic le va putea aplica pe parcursul executarii contractului
Numarul mediu anual de personal al operatorului economic si numarul personalului de conducere din ultimii 3 ani
Utilajele, instalatiile si echipamentele tehnice la dispozitia operatorului economic
Partea/Partile din contract pe care operatorul economic intentioneaza sa o/le subcontracteze
Prezentarea de esantioane, descrieri sau fotografii ale produselor care urmeaza a fi livrate si certificarea autenticitatii daca este cazul
Prezentarea de certificate emise de institute oficiale responsabile cu controlul calitatii sau organisme cu competente recunoscute, care atesta conformitatea produselor care urmeaza a fi livrate
Certificate emise de organisme independente cu privire la standardele de asigurare a calitatii
Certificate emise de organisme independente cu privire la sistemele sau standardele de management de mediu
Oferta este neconforma/inacceptabila/admisibila.

NOTA:

In situatia in care prin documentele achizitiei nu este solicitata o anumita cerinta din cele prevazute in tabelul anterior, randul in cauza nu va fi evidentiat in tabel. Se vor evidentia doar randurile aferente cerintelor solicitate de autoritatea/entitatea contractanta.

In urma verificarii documentelor-suport depuse in sustinerea informatiilor din DUAE si din documentele ce il insotesc si a documentelor suplimentare identificate (daca este cazul), comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

(i)[prezentati concluziile comisiei de evaluare referitoare la verificarea documentelor-suport depuse in sustinerea informatiilor din DUAE si din documentele ce il insotesc si clarificarile solicitate ofertantului]

(ii)…………………………………….

Comisia de evaluare a intocmit urmatoarele solicitari de clarificari identificate a fi necesare pe durata procesului de evaluare si le-a transmis candidatilor/ofertantului [in situatia in care nu au fost necesare clarificari, aceste informatii se vor elimina].

1.Prin Adresa nr. ………./data …………. s-au solicitat clarificari candidatului/ofertantului ……………………… cu privire la urmatoarele aspecte [se vor detalia pe scurt elementele pentru care au fost necesare clarificari].

2………………………………………

In urma evaluarii raspunsurilor la solicitarile de clarificari, comisia de evaluare a concluzionat urmatoarele:

(i)[prezentati concluziile comisiei de evaluare privind indeplinirea cerintelor de calificare/selectie. In situatia in care comisia de evaluare respinge ofertantul aflat pe locul I in clasamentul preliminar/unul sau mai multi candidati, se vor prezenta detaliat si motivele de respingere, cu indicarea temeiului legal]

(ii)………………………………………

Drept care s-a incheiat prezentul proces-verbal intr-un singur exemplar original pentru a fi inregistrat in dosarul achizitiei.

Comisia de evaluare

Presedinte cu sau fara drept de vot [precizati in functie de caz] – ……………………… (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Membru – ………………. (numele, prenumele si semnatura) [introduceti numele si prenumele]

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 845 din data de 6 septembrie 2021

 

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers