Initierea procedurii de conciliere de catre autoritatile/entitatile contractante

Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a publicat Notificarea din data de 24 octombrie 2018 privind modalitatea de initiere a procedurii de conciliere de catre autoritatile/entitatile contractante.

Procedura de conciliere poate fi demarata in cazul in care autoritatile/entitatile contractante au obiectii cu privire la abaterile de la aspectele de calitate cuprinse in listele de verificare, identificate de catre ANAP ca urmare a activitatii de control ex ante al procesului de atribuire si/sau a masurilor dispuse de ANAP pentru remedierea respectivelor abateri (Notificarea).

Demararea procedurii de conciliere se poate realiza prin doua metode:

  • prin transmiterea unei scrisori de intentie si, ulterior, a cererii de conciliere atunci cand autoritatea/entitatea contractanta nu este de acord decat cu o parte dintre constatarile si masurile de remediere dispuse de ANAP; sau
  • prin transmiterea cererii de conciliere (fara a fi necesara transmiterea prealabila a unei scrisori de intentie), atunci cand autoritatea/entitatea contractanta are obiectii referitoare la toate constatarile privind aspectele de calitate comunicate prin avizul conform conditionat.

Termenele de solutionare a cererilor de conciliere difera in functie de caracterul admisibil sau inadmisibil al cererilor.

In cazul in care cererea de conciliere este inadmisibila, fara a fi posibila examinarea pe fond, decizia de conciliere se emite in 2 zile lucratoare. Motivele pentru care o cerere de conciliere poate fi respinsa ca inadmisibila sunt urmatoarele:

  • nu a fost depusa in termenele prevazute de lege;
  • intentia de conciliere nu a fost exprimata prin transmiterea scrisorii de intentie conform prevederilor legale;
  • obiectul cererii de conciliere nu corespunde cu cel inclus in scrisoarea/scrisorile de intentie, daca este cazul;
  • nu contine toate informatiile prevazute de modelul de cerere de conciliere;
  • obiectul concilierii nu vizeaza abateri legate de aspecte de calitate si/sau masurile de remediere dispuse.

In cazul in care cererea de conciliere este admisibila si examinata pe fond, decizia de conciliere se emite in:

  • 8 – 15 zile lucratoare de la data primirii ultimelor informatii suplimentare de la autoritatea/entitatea contractanta, daca acestea sunt solicitate de ANAP;
  • 10 – 20 de zile lucratoare, daca ANAP nu solicita informatii suplimentare.

Continutul integral al Notificarii poate fi accesat la pagina de internet: http://anap.gov.ro/web/notificare-privind-modalitatea-de-initiere-a-procedurii-de-conciliere-de-catre-autoritatile-entitatile-contractante/

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers