Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2017

ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 11 octombrie 2017 privind desemnarea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta ca unitate de achizitii centralizata pentru achizitia centralizata de autospeciale/ambulante pentru Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, pentru serviciile de ambulanta judetene si pentru Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov

Forma sintetica la data 30.05.2019.

Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte Sintetice. SintAct® si tehnologia Acte Sintetice sunt marci inregistrate ale Wolters Kluwer.

Avand in vedere cresterea perioadelor de indisponibilitate a autospecialelor/ambulantelor si riscul crescut in exploatare, ca urmare a uzurii acestora, precum si degradarea continua si accelerata a acestui tip de resurse din dotarea serviciilor publice de urgenta,

intrucat in ultima perioada o medie de peste 400 de ambulante apartinand serviciilor publice de urgenta sunt defecte zilnic, consecinta directa constand in afectarea grava a capacitatii operative a serviciilor publice de ambulanta si SMURD, populatia fiind in situatia de a nu putea beneficia de servicii de medicina de urgenta acolo unde este nevoie,

deoarece exista judete in care nu mai sunt in stare de functionare niciuna dintre ambulantele de tip C apartinand serviciilor publice de ambulanta, resurse care asigura asistenta medicala de urgenta la cel mai inalt nivel, astfel incat exista riscul ca viata unor pacienti sa fie pusa in pericol si sa nu poata fi salvata,

in conditiile in care uzura avansata a ambulantelor SMURD determina ca peste 800 de unitati administrativ-teritoriale sa fie neacoperite zilnic, iar pentru aproximativ 2 milioane de persoane sa nu poata fi asigurat primul ajutor calificat printr-o interventie rapida, in cazul urgentelor care pun in pericol imediat viata cetatenilor,

avand in vedere ca solutiile adoptate pana in prezent – reparatii si modernizari – nu au oferit decat o rezolvare pe termen scurt a situatiei, dar problema operativitatii ambulantelor continua sa se degradeze, cu implicatii negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse de acest gen, asupra timpului de raspuns la urgente si implicit asupra calitatii asistentei medicale asigurate populatiei, situatie care poate fi tradusa prin pierderi de vieti omenesti,

luand in considerare necesitatea reducerii costurilor de mentenanta pentru mentinerea in serviciu a actualei flote de autospeciale/ambulante a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si a serviciilor de ambulanta judetene, Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, pentru care tendinta de majorare anuala in ultimii 3 ani a fost de 8% fata de anul precedent, precum si faptul ca persistenta situatiei actuale va conduce in mod evident la scaderea capacitatii de raspuns la urgentele medicale prespitalicesti, fapt ce poate genera, in afara unei nemultumiri la nivelul populatiei, chiar un pericol real cu efecte care nu pot fi anticipate,

tinand cont ca achizitia centralizata creeaza premisele obtinerii unor produse de calitate la preturi inferioare comparativ cu cele implicate de achizitia neunitara a produselor de autoritati contractante distincte,

intrucat aceste consecinte negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse si a timpului de raspuns la urgente si, implicit, asupra calitatii serviciilor medicale prespitalicesti asigurate cetatenilor, care vor aparea in situatia neadoptarii masurilor propuse, pot fi evitate prin luarea de masuri adecvate adoptate in timp real,

in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public general si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1

Se desemneaza Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, denumit in continuare IGSU, ca unitate de achizitii centralizata pentru achizitia centralizata de autospeciale/ambulante pentru Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare din cadrul IGSU, denumit in continuare SMURD, precum si pentru serviciile de ambulanta judetene, denumite in continuare SAJ, respectiv pentru Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, denumit in continuare SABIF.

Art. 2

(1)Unitatea de achizitii centralizata incheie acorduri-cadru in nume propriu atat pentru autospeciale/ambulante destinate activitatii SMURD, cat si pentru autospeciale/ambulante destinate activitatii SAJ, respectiv SABIF.

(2)In baza acordurilor-cadru incheiate, unitatea de achizitii publice centralizata semneaza si deruleaza contracte subsecvente.

Art. 3

Lista cu necesarul de autospeciale/ambulante pe tipuri si cantitati, raportat la perioada de valabilitate a acordului-cadru, se avizeaza de catre Comisia interministeriala pentru suport tehnic, denumita in continuare CIMST, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2014 privind unele masuri in domeniul managementului situatiilor de urgenta, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata prin Legea nr. 104/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararii Guvernului nr. 144/2014 privind organizarea si functionarea Comisiei interministeriale pentru suport tehnic, la propunerea Directiei generale management urgente medicale din cadrul Departamentului pentru Situatii de Urgenta al Ministerului Afacerilor Interne, denumita in continuare DGMUM, precum si a directiei de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 4

Creditele de angajament si creditele bugetare necesare pentru achizitia centralizata de autospeciale/ambulante conform art. 2 alin. (1) se stabilesc prin legile bugetare anuale.

Art. 5

(1)Caietele de sarcini, inclusiv specificatiile tehnice, aferente procedurii de achizitie se elaboreaza de catre o comisie mixta avand in componenta reprezentanti IGSU, SAJ, SABIF si DGMUM.

(2)Avizarea specificatiilor tehnice se realizeaza de CIMST. CIMST este abilitata sa avizeze pretul unitar estimat pentru fiecare tip de autospeciala/ambulanta care face obiectul achizitiei in sistem centralizat, la propunerea IGSU.

(3)Raspunsurile la solicitarile de clarificari care vizeaza documentatia de atribuire se formuleaza de catre unitatea de achizitii publice centralizata, in baza:

a)argumentelor tehnice formulate in scris de catre reprezentantii DGMUM, dupa consultarea reprezentantilor SAJ si SABIF, pentru partea medicala din compunerea autospecialelor/ambulantelor;

b)argumentelor tehnice formulate in scris de catre reprezentantii IGSU, pentru partea de autosasiu din compunerea autospecialelor/ambulantelor.

(4)In procesul de evaluare a ofertelor, pe langa Comisia de evaluare stabilita potrivit dispozitiilor legale din domeniul achizitiilor publice, vor fi desemnati experti cooptati din cadrul DGMUM, in conditiile art. 126 alin. (3) si ale art. 128 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 395/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5)Personalul mentionat la alin. (1) si (4) se nominalizeaza prin dispozitie a secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta al Ministerului Afacerilor Interne, la propunerea IGSU.

Art. 6

Comisia de receptie a bunurilor se nominalizeaza prin dispozitie a secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta al Ministerului Afacerilor Interne, la propunerea IGSU, in functie de tipul si cantitatea autospecialelor/ambulantelor achizitionate.

Art. 7

(1)Bunurile achizitionate in conditiile prezentei ordonante de urgenta intra in proprietatea privata a statului si in dotarea IGSU, respectiv a SAJ si SABIF.

(2)In maximum 30 de zile de la efectuarea receptiei finale, SAJ si SABIF preiau de la IGSU autospecialele/ambulantele achizitionate pentru acestea in conditiile prezentei ordonante de urgenta, pe baza de proces-verbal de predare-primire.

Art. 8

Se desemneaza secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta al Ministerului Afacerilor Interne, responsabil de coordonarea tuturor activitatilor care privesc finantarea, derularea procedurilor de achizitie si livrarea autospecialelor si ambulantelor.

-****-

PRIM-MINISTRU

MIHAI TUDOSE

Contrasemneaza:

Ministrul afacerilor interne,

Carmen Daniela Dan

Ministrul sanatatii,

Florian-Dorel Bodog

p. Ministrul finantelor publice,

Daniela Pescaru,

secretar de stat

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 817 din data de 16 octombrie 2017

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers