Ordinul presedintelui A.N.A.P. nr. 121/2017

ORDIN nr. 121 din 16 mai 2017 privind acordarea de consiliere metodologica

Forma sintetica la data 30.05.2019.

Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte Sintetice. SintAct® si tehnologia Acte Sintetice sunt marci inregistrate ale Wolters Kluwer.

Avand in vedere:

– Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, aprobata prin Legea nr. 244/2015, cu completarile ulterioare;

– Hotararea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

– Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 379/2015*) privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

_______

*) Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 379/2015 nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

in temeiul art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, aprobata prin Legea nr. 244/2015, cu completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice emite urmatorul ordin:

Art. 1

In aplicarea prevederilor art. 2 si art. 3 lit. c) si f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015, aprobata prin Legea nr. 244/2015, cu completarile ulterioare, precum si ale art. 3 alin. (1) lit. f) si alin. (3) lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 634/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, Directia generala reglementare, coordonare metodologica si suport operational, denumita in continuare DGRCMSO, din cadrul Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) emite interpretari ale legislatiei din domeniu pentru autoritatile/entitatile contractante si/sau entitatile juridice fara calitate de autoritate contractanta, care au obligatia punerii in aplicare a prevederilor legislative din domeniile de reglementare care fac obiectul:

a)Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

b)Legii nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale;

c)Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii;

d)Legii nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.

Art. 2

(1)In vederea asigurarii unui cadru unitar de aplicare a prevederilor legislative precizate la art. 1, interpretarile se realizeaza prin urmatoarele mijloace:

a)publicarea lor, in termen de 7 zile lucratoare, in sectiunea specifica din „Biblioteca de spete/intrebari frecvente” de pe pagina de internet a ANAP si in instrumentul online accesibil la adresa www.achizitiipublice.gov.ro, prin colectarea, inventarierea aspectelor semnalate catre ANAP, precum si a raspunsurilor/punctelor de vedere din activitatea curenta si selectarea acestora pe tematici de interes;

b)formularea din oficiu a notificarilor/indrumarilor vizand bune practici si/sau alte aspecte orizontale care pot avea un impact semnificativ privind respectivele domenii de reglementare si publicarea acestora in cadrul instrumentului prevazut la lit. a);

c)formularea de raspunsuri catre autoritatile/entitatile contractante si/sau entitatile juridice fara calitate de autoritate contractanta ori catre alti operatori economici, in cazul in care raspunsul nu se regaseste in cadrul instrumentului prevazut la lit. a), concomitent cu includerea acestuia in instrumentul regasit la lit. a).

(2)In sensul prevederilor alin. (1), in cazul in care interpretarile privesc atributiile altor compartimente de specialitate din cadrul ANAP, DGRCMSO solicita punctul de vedere al respectivelor compartimente cu privire la aspectele/tematicile vizate, care va avea un rol consultativ in procesul de emitere a interpretarilor aferente.

Art. 3

(1)Raspunsul formulat de catre DGRCMSO la solicitarile de consiliere metodologica transmise catre ANAP se realizeaza dupa cum urmeaza:

a)in cazul acelor solicitari care au un caracter general valabil prin raportare la tipologia unei anumite spete, stari de fapt/drept si/sau la un anumit context intalnit in practica pentru care exista un corespondent in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. a), raspunsul contine trimiterea la interpretarea/interpretarile cuprinsa/cuprinse in cadrul tematicilor de interes disponibile in cadrul instrumentelor online;

b)pentru acele solicitari care nu se incadreaza in situatia de la lit. a) sau care, desi se incadreaza intr-o asemenea situatie, in mod suplimentar, contin anumite elemente de particularitate fata de cele cuprinse in tematicile de interes disponibile in sectiunile specifice aferente instrumentelor online descrise la art. 2 alin. (1) lit. a), raspunsul se raporteaza la situatia expusa si, odata emis, se include in cadrul sectiunii specifice aferente.

(2)Raspunsurile formulate in cadrul activitatii de suport operational furnizat de catre DGRCMSO prin intermediul portalului Helpdesk se raporteaza la situatia expusa si contin trimiterea la interpretarea/interpretarile rezultata/rezultate din aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a).

(3)In cazul in care celelalte compartimente de specialitate din cadrul ANAP identifica situatii in desfasurarea activitatii curente care necesita emiterea unei interpretari a legislatiei, acestea se adreseaza DGRCMSO in vederea formularii raspunsului in speta respectiva.

Art. 4

(1)In aplicarea prevederilor art. 2 si art. 3 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015, aprobata prin Legea nr. 244/2015, cu completarile ulterioare, precum si ale art. 3 alin. (1) lit. b) si alin. (3) lit. l) din Hotararea Guvernului nr. 634/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, documentele/actele care sunt emise de alte institutii publice, autoritati sau alte organisme de specialitate si care imbraca forma si continutul interpretarilor emise de catre ANAP in temeiul prezentului ordin ori prin intermediul carora se impune aplicarea unor reguli care excedeaza obligatiilor legale instituite prin prevederile legislative din domeniile de reglementare mentionate la art. 1 in sarcina autoritatilor/entitatilor contractante si/sau entitatilor juridice fara calitate de autoritate contractanta nu reprezinta interpretari ale legislatiei privind achizitiile publice/sectoriale sau concesiuni.

(2)In sensul prevederilor alin. (1), dispozitiile Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt aplicabile entitatilor juridice fara calitatea de autoritate contractanta care nu se incadreaza in una dintre situatiile prevazute in mod explicit la art. 6 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in atribuirea contractelor de achizitie publica.

Art. 5

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

-****-

Presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice,

Bogdan Puscas

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 399 din data de 26 mai 2017

?

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers