Incheierea de catre MMP a acordului-cadru pentru consultanta juridica

In M.Of. nr. 469 din data de 8 iulie 2010 a fost publicat Ordinul ministrului mediului si padurilor nr. 962/2010 pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a acordului-cadru pentru consultanta juridica in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Padurilor, prin Directia generala AM POS Mediu.

La data intrarii in vigoare a Ordinului mentionat se va abroga Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1.205/2007 pentru aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru pentru asistenta juridica si reprezentare in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operational sectorial de mediu, precum si asistenta juridica pentru contractele finantate in cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 16 august 2007.

Acordul-cadru de consultanta juridica

Acordul-cadru de consultanta juridica este acel acord intervenit intre Ministerul Mediului si Padurilor, prin Directia generala AM POS Mediu, si mai multi operatori economici, respectiv avocati, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care acestia din urma isi asuma obligatia de a asigura consultanta juridica necesara gestionarii Programului operational sectorial „Mediu”. Consultanta juridica include si reprezentarea autoritatii contractante in fata oricaror autoritati/institutii/organisme publice si intocmirea tuturor si oricaror acte necesare, precum si indeplinirea oricaror formalitati si/sau operatiuni necesare apararii intereselor autoritatii contractante, fie ca privesc organizarea, functionarea, controlul si jurisdictia sa, fie ca privesc sanctionarea sa.

Acordul-cadru de consultanta juridica se va incheia cu operatorii economici declarati castigatori, pe o perioada de 2 ani.

Obiectul reglementarii

Normele reglementeaza aspecte precum:

  • etapele procedurale pentru incheierea acordului-cadru de consultanta juridica;
  • regulile generale de participare;
  • initierea procedurii;
  • evaluarea situatiilor de concurenta neloiala si de conflict de interese;
  • regulile de publicitate;
  • intocmirea si continutul documentatiei de atribuire;
  • prezentarea ofertei;
  • comisia de evaluare;
  • aplicarea procedurii de atribuire cu derularea urmatoarelor etape: etapa de solicitare a ofertelor; etapa de primire si deschidere a ofertelor; etapa de evaluare a ofertelor; etapa de finalizare a procedurii;
  • incheierea acordului-cadru de consultanta juridica;
  • dosarul acordului-cadru de consultanta juridica;
  • modalitatea de solutionare a contestatiilor;
  • etapele procedurale pentru incheierea contractelor subsecvente de consultanta juridica.

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers